Fristelser fra fjellet

tradisjon og innovasjon med råvarer fra Rørosregionen

av (forfatter), Rob Veldhuis (illustratør) og Bjørn Tore Hindklev (medforfatter).

Breidablikk forl. 2010 Spiral

Boken inneholder oppskrifter med råvarer fra Rørosregionen. Med register.

Ei kokebok for hele året og enhver anledning Rørosregionen er kjent for sine sterke tradisjoner omkring lokalprodusert mat, særpregede råvarer og sine kulinariske kvaliteter. Mikael Forseilus har gjennom en årrekke vært en av våre fremste Rørosambassadører og en nasjonalt profilert forkjemper for gode, ekte og norske råvarer. Og naturligvis en mesterkokk som imponerer med sine gode retter. Mikael kjenner vi også blant annet som en av vinnerne fra Smaken av Norge på TV2, som kokk for Norges Bondelag, frontfigur for Bondens Marked og som profilert kokk i flere av landets største aviser. Nå deler han sine beste oppskrifter og sine favoritter i kokeboka "Fristelser fra fjellet". Her finner du alt fra enkle forretter og turmat, til festmiddager og lekre desserter. Noe for enhver sesong, enhver anledning og med noe for de fleste uansett hvor lidenskaplig opptatt man er av matlaging. Boka er dessuten et eventyr av vakre bilder, kultur- og råvareinformasjon og en kilde til inspirasjon på kjøkkenet. Boka er i handelen 4. desember. Mikael Forselius: Fristelser fra fjellet - tradisjon og innovasjon med råvarer fra Rørosregionen - 140 sider - 46 oppskrifter - Råvare- og kulturinformasjon - Tips og inspirasjon - Masse flotte bilder - Røff bok designet for bruk Breidablikk forlag - Engan - 7374 Røros www.breidablikk.net

Forlag Breidablikk forl.

Format Spiral