Friskt kne

mindre smerter, trygt og enkelt

av (forfatter) og Magnus Straume (foto).

Frisk forlag 2020 Innbundet

Drømmer du om et liv med to friske knær? En hverdag der du beveger deg normalt og bekymringsløst, og kan delta i alle aktiviteter du måtte ønske? Da er dette boken for deg. Vi gir deg rådene og øvelsene som lindrer smerter, og som vil gjøre kneet ditt bedre - dag for dag.
Boken inneholder råd om hvordan du kan få smertelindring her og nå, og hvordan du kan justere balansen mellom hvile og aktivitet. Den inneholder også nøye gjennomtenkte trenings.program som passer for de fleste typer kneplager, både for deg med mye smerter og deg som tåler tøffere trening.

Dette er noe av det du får du i boken:
Grundige svar på alle de vanligste spørsmålene om kneet og knesmerter.
Gode råd for å lindre smerter raskt
Årsak, behandling og forventet bedring for de vanligste kneplagene
De beste øvelsene for ditt kne
Oppdatert informasjon om idrettsskader
Eget opptreningsprogram etter akutte skader og operasjoner.
Gode råd ved langvarig smerte, der du mellom annet lærer deg å trene hjernen til å oppfatte mindre smerter.
Sigbjørn Hjorthaug er manuellterapeut, kursholder og har over 25 års erfaring med behandling av knepasienter. Han jobber til daglig ved Ganddal terapi & trening i Sandnes, og er veileder for masterstudenter i manuellterapi fra universitetet i Bergen og utlandet. Han er også forfatter av boken «Frisk skulder».

Forlag Frisk forlag

Utgivelsesår 2020