Frisk, mett og glad

GI-kokeboken for hele familien

av (forfatter) og Tove K. Breistein (illustratør).

Gyldendal 2007 Innbundet

Boken inneholder 80 enkle oppskrifter basert på friske råvarer. Den gir også tips til desserter og kaker som er litt snillere mot kroppen, i tillegg til generelle råd om gode spisevaner. Har register.

Er du både glad i mat og vil leve sunt? Frisk, mett og glader kokeboken for de matglade som også er opptatt av hva maten inneholder. I boken er det over 80 oppskrifter på retter til alle måltider. Maten både smaker fantastisk og er helsebringende, ikke bare for dem som vil spise mat med lav GI, men for alle. Rettene er basert på deilige råvarer: ferskt kjøtt og fisk, masse grønnsaker og frukt. Her finner du også raske middager og mellommåltider som passer godt i en travel hverdag, til og med desserter og kaker i sunnere varianter. Forfatteren gir dessuten generell veiledning om hvordan man kan spise sunnere. Oppskriftene er enkle og greie, og er en flott inspirasjonskilde for alle som ønsker å lage mat fra bunnen av uten å slite seg ut på kjøkkenet.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205373457