Fredsguide for ungdom

en verden av muligheter

av (redaktør).

Cappelen Damm høyskoleforlaget og Stiftelsen Arkivet 2007 Heftet

Boka inneholder intervjuer med unge fredsarbeidere som forteller om sine erfaringer fra fredsarbeid i mange land. Den inneholder også presentasjon av 55 organisasjoner som utfordrer ungdom til et aktivt engasjement.

Dette er en bok om arbeidet for fred i verden. Unge fredsarbeidere kommer selv til orde gjennom et stort antall intervjuer der de forteller om egne erfaringer fra fredsarbeid i mange land.

Når viljen til å ta ansvar presser på og fantasien slippes løs, er det godt å finne gode eksempler på hva det er mulig å få til. Det kan denne boka hjelpe med. Den inneholderm ye faktakunnskap og intervjuer med 54 ungdommer og 55 organisasjoner som utfordrer ungdom til aktivt engasjement. De frivillige organisasjonene dominerer bildet, men fredsarbeid gjennom skolen, NORAD, Forsvaret og FN er også med. Mange bilder illustrerer teksten og stimulerer lysten til å lese.

Boka henvender seg til ungdom som ønsker å gjøre noe. Den vil også være til inspirasjon og støtte for lærere som ønsker et tydelig fredsperspektiv i sin undervisning.

Forlag Cappelen Damm høyskoleforlaget Stiftelsen Arkivet

Utgivelsesår 2007