Frank Einstein og evokraftbeltet

av (forfatter), Brian Biggs (illustratør) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Gyldendal 2016 Innbundet

En bok smekkfull av smarte vitenskapelige eksperimenter, morsomme ordspill og robotfjolleri.

Bøkene om Frank Einstein er en herlig blanding av naturvitenskapelige fakta, sprø humor, et komisk persongalleri og ren science fiction.
Barnegeniet Frank Einstein er en oppfinner som elsker å pønske ut hvordan verden fungerer. Han konstruerer stadig hjemmelagde maskiner som kombinerer like deler naturvitenskap og fri fantasi og er garantert annerledes enn noe du tidligere har sett.
I Frank Einstein og evokraftbeltet må Frank, bestevennen Watson og robotene Klink og Klank (Klink er dessverre litt i smarteste laget, og Klank litt i dummeste laget, men elskelige er de på hvert sitt vis), nok en gang prøve å overvinne klassekameraten og erkerivalen Edison og hans tegnspråktalende sjimpanse Herr Sjimp. Edison er nemlig ute etter å slå kloa i Franks seneste oppfinnelse, evokraftbeltet, som man bruker til å utvikle seg selv oppover og nedover på evolusjonsstigen og transformere seg fra en art til en annen.Les og LE HØYT og lær. Lur på hvordan ting fungerer, og prøv eksperimentene selv. Hva mer kan man ønske seg? (Hører dere, realfagslærere?)

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788205493421