Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er en teoretisk gjennomgang av forskningen på læreren og undervisningen. Forfatteren presenterer i tillegg en modell som forklarer hvordan læring skjer på det kognitive plan, og har som hensikt å pedagogisere denne på en måte som gjør den til et velegnet redskap i lærerens refleksjon om og i sin undervisning. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Walter Frøyen (f: 1963) er utdannet lærer og cand.paed. fra Universitetet i Oslo, med spesialisering innen læring og tilrettelegging for læring. Han har arbeidet som lærer og forsker, som leder innen utdanningsadministrasjon samt innen utredning og klinisk pedagogisk virksomhet. Han arbeider nå som pedagogisk-psykologisk rådgiver innen PPT. Frøyen har tidligere gitt ut bøkene "Læring, tilrettelegging for læring" (1995) og Ansvar for andres læring (1998). Begge har vært pensum på høgskoler og universitet. Sistnevnte ble også oversatt til dansk og solgt til et forlag i Danmark (2000). I tillegg har han publisert artikler i ulike tidsskrift og holdt forelesninger både i Norge og i utlandet. Gjennom sin utdanning og sin praksis har han hele tiden vært opptatt av forholdet mellom det å ha kunnskap om læring og det å skulle tilrettelegge situasjoner og betingelser for at god læring skal finne sted. Elevenes læring står og har alltid stått sentralt i hans arbeider. Denne boken er en fortsettelse av dette engasjementet. Boken er en grundig teoretisk gjennomgang av forskning på læreren og undervisningen. Frøyen presenterer også en modell som forklarer hvordan læring skjer på det kognitive plan, og har som hensikt å "pedagogisere" denne på en måte som gjør den til et velegnet redskap i lærerens refleksjon om og i sin undervisning. Teorier og modeller er også prøvet ut i en empirisk studie.
Forlag Kolofon
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788230001707
EAN 9788230001707
Språk Bokmål
Sider 300
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket