Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forskningsrapport som springer ut av standardiseringen til Reynells språktest. Hensikten var å gi økt kunnskap om testen, og å få innsikt i forholdet mellom talt og skrevet språk i et utviklingsperspektiv. De to hovedproblemstillingene er: i hvilken grad kan en med utgangspunkt i språktesten ved 4 år, predikere skriftspråklig kompetanse ved 6,7 og 8 år, og hvilke utviklingssærtrekk kan i 4-8 årsalderen indentifiseres hos individer med ulik skriftspråklig utvikling? Har litteraturliste og liste over figurer og tabeller.
Omtale fra forlaget
Forskningsrapport som springer ut av standardiseringen til Reynells språktest. Hensikten var å gi økt kunnskap om testen, og å få innsikt i forholdet mellom talt og skrevet språk i et utviklingsperspektiv. De to hovedproblemstillingene er: i hvilken grad kan en med utgangspunkt i språktesten ved 4 år, predikere skriftspråklig kompetanse ved 6,7 og 8 år, og hvilke utviklingssærtrekk kan i 4-8 årsalderen indentifiseres hos individer med ulik skriftspråklig utvikling? Har litteraturliste og liste over figurer og tabeller.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788245601466
EAN 9788245601466
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket