Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka viser nødvendigheten av at undervisninga blir tilpasset den enkeltes forutsetninger, og læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte tillegges stor betydning. Den viser også hvilke muligheter det er for livslang læring. Boka er basert på forfatterens masteroppgave i spesialpedagogikk.
Omtale fra forlaget
Fra "skoletaper" til vinner. En studie av tidligere "skoletapere" som har lykkes med læring i voksen alder. Venke Helene Thorsen Utgangspunktet for boken er en studie basert på kvalitative intervjuer med 14 voksne elever som har opplevd å være tapere i skolen. Mange hadde opplevelse av nederlag og ble ikke møtt der de var i læringsprosessen. I voksen alder fikk de tilpasset voksenopplæring og opplevde å lære. Boken viser nødvendigheten av at undervisningen blir tilpasset den enkeltes forutsetninger. Læringsmiljøet og lærerens forhold til den enkelte, og skolens forventning eller mangel på forventning om læring, tillegges stor betydning. Boken gir innsikt til yrkesgruper i skolen om forhold som letter læring og motivasjon. Personer som selv har opplevd problemer med skolegangen vil kunne bli inspirert til videre læring i voksen alder, og alle som har ansvar for opplæring vil kunne hente kunnskap om hva som hemmer og fremmer læring.
Forlag Aldring og helse
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788280610522
EAN 9788280610522
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket