Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne rapporten beskriver et norsk skolevesen i krise, og beskriver en ny modell for styring og finansiering av norsk 12-årig almendannende skole. Den bygger på at den enkelte skole får langt større selvstyre enn i dag og at foreldrene fritt kan velge hvilken skole deres barn skal gå på. De offentlige tilskudd til den enkelte skole består av et fast beløp pr. elev ved skolen. Dette skal gi en kvalitetsfremmende konkurranse mellom skolene og en større tilpasning til brukernes ønsker. Brukerne har langt større innflytelse enn i dagens system og byråkratiet kan reduseres.
Omtale fra forlaget
Denne rapporten beskriver et norsk skolevesen i krise, og beskriver en ny modell for styring og finansiering av norsk 12-årig almendannende skole. Den bygger på at den enkelte skole får langt større selvstyre enn i dag og at foreldrene fritt kan velge hvilken skole deres barn skal gå på. De offentlige tilskudd til den enkelte skole består av et fast beløp pr. elev ved skolen. Dette skal gi en kvalitetsfremmende konkurranse mellom skolene og en større tilpasning til brukernes ønsker. Brukerne har langt større innflytelse enn i dagens system og byråkratiet kan reduseres.
Forlag FUI - Frp's Utredningsinstitutt
Utgivelsesår 1990
Format Heftet
ISBN13 9788275000048
EAN 9788275000048
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket