Fra hjertepropp til Vasalopp

fra skirenn til sykeseng - og vegen tilbake

Alpha forlag 2019 Heftet

Brekte ribbein, alvorlig prolaps, avrevet lårmuskel, knust skulderen - og hjerteinfarkt. Det var fasiten etter to års trening for Nils-Einar (54) fra Trysil.
- Det han gjør er imponerende. Nils-Einar er en inspirasjon, sier langløpskonge og utholdenhetsfenomen Anders Aukland.
Og det er ikke vanskelig å skjønne hva skiløperlegenden Aukland mener... Etter Nils-Einar Stenmyren tok opp igjen trening for alvor i 2014, har altså politimannen fra Trysil opplevd - og overlevd - prolaps i ryggen, ribbbeinsbrudd, avrevet lårmuskel og hjerteinfarkt. - Jeg er nok ikke den som lar meg stoppe så lett... humrer den blide hedmarkingen. I høst løp han og kona Trine Stenmyren Oslo Maraton for Team Maxim. Dit kommer han helt fersk fra opptrening etter å ha brukket skulderen og revet av sener og muskler før sommerferien. 54-åringen fra Trysil er nemlig skoleeksempelet på hva man kan få til med vilje, pågangsmot og ukuelig optimisme. Å overvinne seg selv og inspirere andre med innsats og humør, er selve kjerneverdiene for oss i Maxim. Nils-Einar er i så måte en helt unik representant, og vi er skikkelig stolte av å ha han med oss på startstreken under Oslo Maraton, sier sponsoransvarlig i Maxi, Tom Kristoffersen.

Forlag Alpha forlag

Utgivelsesår 2019