Fra atom til univers

en modell for gravitasjon, energier og tid

Bent Rolf Pettersen 2021 Innbundet

Fra Atom til Univers er en bok som forklarer ny fysikk rundt gravitasjon og energier. Dette er en skattekiste for vitenskapelig interesserte personer. Den gir forklaring på universets hemmeligheter som gravitasjon, energier, mørk materie og mørk energi.
Boken er lettlest selv om den gir en innføring i ny fysikk. Den har mange praktiske eksempler på anvendelse av ny fysikk. Eksplosjoner, materialbindinger som brytes og fotosyntese er noen av de praktiske eksemplene som blir forklart.
Stephen Hawking og Albert Einstein forsøkte hele livet å lage en altomfattende teori, en teori som forente atom- og astrofysikk. De lykkes ikke med dette. Derfor har vi forskjellige teorier alt etter hva vi forsøker å forklare. Standardmodell, kvantefysikk, stringteori og relativitet er eksempler på dette.
Fra atom til univers forklarer en modell som forener alle disse disiplinene i en teori, en teori som forener atom- og astrofysikk. Den er skrevet uten fagsjargong og forsøker å gi en lettforståelig forklaring på teorien med flere praktiske eksempler.

Forlag Bent Rolf Pettersen

Utgivelsesår 2021