Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Inge M. Nilsens magistergradsavhandling tar opp en rekke vesentlige pedagogiske og politiske problemer i etterkrigstidens skole (grunnskolens ungdomstrinn). Aktuelle problemer blir belyst ut fra en drøfting av almendanning i et idehistorisk perspektiv. Andre emner som diskuteres er 60- og 70årenes alternative pedagogikk, bruk av karakterer, og mer generelle utdanningssosiologiske problemer. Avhandlingen vil kunne tjene til å styrke kontinuiteten i en debatt der de grunnleggende spørsmål er de samme over årh.
Omtale fra forlaget
Inge M. Nilsens magistergradsavhandling tar opp en rekke vesentlige pedagogiske og politiske problemer i etterkrigstidens skole (grunnskolens ungdomstrinn). Aktuelle problemer blir belyst ut fra en drøfting av almendanning i et idehistorisk perspektiv. Andre emner som diskuteres er 60- og 70årenes alternative pedagogikk, bruk av karakterer, og mer generelle utdanningssosiologiske problemer. Avhandlingen vil kunne tjene til å styrke kontinuiteten i en debatt der de grunnleggende spørsmål er de samme over årh.
Forlag Paideia forl.
Utgivelsesår 1992
Format Heftet
ISBN13 9788299259002
EAN 9788299259002
Språk Bokmål
Sider 186
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket