Forvandlingen

til personlig tro

Lunde 2001 Heftet

Morten Anker forteller hvordan Gud kom inn i livet hans gjennom flere åndelige opplevelser, og hvordan livet hans var før dette og hvordan det har vært etterpå.

Morten Anker har hatt et uvanlig liv. Som byplanarkitekt i Danmark med god økonomi og egen villa lå alt til rette for en vellykket karriere. Men han reagerte på tomheten i alt sammen. Hvor fantes den ekte kjærligheten? Han solgte huset, lot hår og skjegg gro og kledde seg i svart. Sammen med sin Karen reiste han til mange land, blant annet til Norge, og fikk inntrykk fra mange religiøse bevegelser og ulike personligheter. På en merkelig måte kom Gud inn i livet hans gjennom flere sterke, Åndelige opplevelser. Han ble betatt av Frans av Assisi, måtte den karismatiske bevegelsen og indremisjonen. Å følge hans vei fra leting til en levende og trygg tro er som å lese en spennende roman. Men her er ikke noe oppdiktet, alt er nøkternt fortalt av en mann som kan lære oss mye om ydmykhet og ærlighet. Ingen kan lese denne boken uten å bli berørt. Særlig for dem som selv ønsker å finne meningen med livet, gir den mye å tenke på.
Morten Anker er født i 1938 i København. Han er arkitekt, men har også prøvd seg i en rekke andre yrker. Nå er han pensjonert på grunn av sykdom. Han er gift med Karen og har to døtre og to sønner. Familien er bosatt i Kolding, Danmark.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2001