Forteljingas pedagogikk

folkedikting før og no

av (forfatter), Lis K. Andersen (forfatter) og Vegard Martinsen (forfatter).

Gyldendal akademisk 2004 Heftet

Forfattarane av boka ønskjer å gi ein innføring i forteljarteknikken som ein pedagogisk metode. Dei hevdar at ved å bruke forteljingar og folkediktinga bevisst i undervisninga, blir det enklare for elevane og studentar å tilegne seg stoffet. Dessutan blir det morsommare for både elever og lærarar. I tillegg vil elevane skjøne kor prega dei blir av det dei veks up med og at dei røtene som dagens kultur har går langt tilbake.

Korleis forstår vi verda? Korleis kjem forståinga vår til uttrykk gjennom forteljingar, populærlitteratur og folkedikting? Kva har gammal og ny folkedikting felles? Boka gir ei innføring i oppleving og forteljing som pedagogisk metode. Om pedagogen bruker forteljinga bevisst, vil innlæringa av fagstoff bli lettare og meir morosam. Tradisjonell folkedikting kan vere vanskeleg tilgjengeleg i språk og innhald. Forfattarane viser korleis all folkedikting er skapt og stadig blir skapt i urgamle mønster. Boka gir såleis omgrep til å forstå dei arketypiske grunnforteljingane i populære filmar som Harry Potter, Ringenes Herre og Star Wars, i teikneseriar, dataspel og liknande. Ei bru blir bygd frå tradisjonelle segner, mytar, eventyr, folkeviser og balladar til ufo-historier, vitsar og gåter. Vi er prega av den kulturen vi veks opp med, og røtene til samtidskulturen går langt tilbake. Boka er utvikla i samarbeid med VOX og har eigen nettstad: www.gyldendal.no/forteljing

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2004