Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om hvordan profesjonelle (lærer, førskolelærer, miljøarbeider eller terapeut) kan samhandle med barn og unge for å hjelpe dem best mulig med å "komme videre" i livet. Boken er skrevet med bakgrunn i forfatterens arbeid med barn med sosiale og emosjonelle problemer. Den tar i bruk systemisk og narrativ teori og metode, og viser hvordan man gjennom samtale kan få til god kommunikasjon mellom barnet og de voksne. Boken fokuserer på at kommunikasjon er en forutsetning for å kunne hjelpe, og at det er viktig å forstyrre den unge på den måten å bryte ned de gamle fortellingene for å kunne skape nye og mer positive livshistorier.
Omtale fra forlaget
"Forstått og forstyrret" gir en gjennomgang av systemisk-narrativ teori og metode, og viser gjennom en rekke caser og eksempler hvordan man gjennom åpnende samtaler kan få kommunikasjonen mellom barnet og den voksne til å flyte. Forfatteren beskriver hvordan man som profesjonell (lærer, førskolelærer, miljøarbeider eller terapeut) kan interagere med slike barn og unge og hjelpe dem å komme videre i livet. Den røde tråden i boka er at kommunikasjon er en forutsetning for å kunne hjelpe. Dessuten mener forfatteren at det er viktig å forstyrre den unge - i den forstand at det er nødvendig å bryte ned de gamle fortellingene for å kunne skape nye og mer positive livshistorier.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788279352273
EAN 9788279352273
Språk Bokmål
Sider 172
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket