Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er en bok om hvordan man kan veilede andre som skal lære seg forskningsfaget. Den tar for seg veilederens oppgaver, rolle og utfordringer, og hvordan en kan håndtere disse på best mulig måte. Boken gir en oversikt over hvordan forskeropplæring er lagt opp og utvikler seg, og diskuterer de viktigste sidene ved samarbeidet og samspillet mellom veileder og student. I tillegg tar boken for seg temaene veiledning i et kjønnsperspektiv, med studenter med annen kulturbakgrunn, i grupper av studenter, på nettet, med behandling av kriser og konflikter, samt etiske problemstillinger. Boken henvender seg til veiledere på både mastergrad og doktorgrad. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788202265991
EAN 9788202265991
Språk Bokmål
Sider 265
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket