Omtale fra forlaget
Forskningskommunikasjon handler om å gjøre forskning og fagkunnskap tilgjengelig, relevant og interessant for utvalgte målgrupper. Den enkelte forskers engasjement og ønske om å kommunisere sin forskning er viktig for å oppnå dette. Men først og fremst er forskningskommunikasjon et håndverk som må læres og prøves ut i praksis. Dette er den første håndboken i forskningskommunikasjon skrevet for norske forhold.
Boken legger vekt på å gi konkrete råd og tips, og omhandler blant annet:
* Mål og målgrupper for forskningskommunikasjon
* Strategier for å komme på trykk med kronikker og debattinnlegg
* Kunsten å holde foredrag
* Kunsten å lage vellykkete forskningsarrangementer
* Tips for å lykkes på den internasjonale arenaen
* Overordnede strategier for effektiv formidling
* Evaluering av egen forskningskommunikasjon
* Hvordan man kommuniserer fagkunnskap i sosiale medier.
Boken henvender seg til forskere og masterstudenter, i tillegg til kommunikasjonsarbeidere ved universiteter, høgskoler, forskningsinstitutter og kunnskapsbedrifter.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2015
Format E-bok
ISBN13 9788202471965
EAN 9788202471965
Språk Bokmål
Sider 180
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket