Omtale fra forlaget
Forskerstudentene. Lærerstudenter i nye roller begrunner og konkretiserer de viktige møtene mellom praksis og teori, og der studentrollen dreies i retning av forskerrollen. Når vi velger betegnelsen forskerstudenten, ligger det en forståelse i ordet av at vi ikke snakker om «ferdige» forskere. Disse studentene er på vei til å bli forskere gjennom sine FoU-oppgaver og masteroppgaver. Derfor trenger de mye støtte, hjelp og ekstern motivasjonskraft fra forskere i fagdidaktikk og pedagogikk.
«Studenten som forsker» har solide røtter i pedagogisk teori og tenkning, men det er hittil ytterst sparsomt med reflekterte erfaringer fra slikt arbeid på nordisk jord. Forfatterne er forskere og lærerutdannere, og representerer et stort spekter av fagene i lærerutdanningen. De har alle egne erfaringer med forskende studenter. Sentrale begreper i boka er erfaringslæring, aksjonslæring og aksjonsforskning.
Forlag Cappelen akademisk
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788202491451
EAN 9788202491451
Språk Norsk bokmål
Sider 136
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket