Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne ser på utfordringer og dilemmaer som oppstår i møtet mellom forskere og praktikere i skolen. Blant temaene som drøftes i forbindelse med dette møtet er utviklingen av god undervisning og en god skole, gode forutsetninger for kunnskapsutvikling og etiske problemstillinger. Boken er primært rettet mot utdanningsforskere og andre deltakere i forskningssamarbeid mellom universitet/høgskoler og praksisfeltet. Har litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Denne boka tar for seg møtet mellom forskere og praktikere, og undersøker de utfordringer og dilemmaer som oppstår i dette møtet.
Viktige spørsmål som drøftes er: - Hvordan kan man sammen utvikle god undervisning og en god skole? - Hvordan skapes gode forutsetninger for kunnskapsutvikling i møtet mellom forskere og praktikere? - Hvilke etiske problemstillinger støter forskerne på når de skal samarbeide med de som har sitt daglige virke i skolen? - Hvor mye av kontrollen over prosjektets mål, innhold, metoder og resultater bør en aksjonsforsker gi fra seg?
Boka er rettet mot utdanningsforskere og andre deltakere i forskningssamarbeid mellom universitet/høgskoler og praksisfeltet. Den vil være interessant for skoleeiere og skoleledere som har ansvar for å legge til rette for samarbeid med forskere. Boka vil kunne brukes i forskeropplæring og andre studier der studenter involveres i forskningssamarbeid. Dette vektlegges også i den nye grunnskolelærerutdanningen, og med sitt praksisorienterte perspektiv vil boka være nyttig i utdanningen av lærere.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788251925983
EAN 9788251925983
Språk Bokmål
Sider 148
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket