Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg spørsmål som oppstår når skip som er befraktet for en bestemt reise forsinkes i forbindelse med lasting eller lossing. Hvilken kontraktspart - bortfrakteren/rederiet eller befrakteren/transportkunden - skal pålegges den vederlagsmessige risiko for forsinkelsen? Forfatteren foretar en analyse basert på både norsk og angloamerikansk materiale og med hovedvekt på norsk rettspraksis og engelsk retts- og voldgiftspraksis. Boka belyser også sjølovens regulering av rettsområdet. Har litteraturliste, domsregister og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boka tar for seg spørsmål som oppstår når skip som er befraktet for en bestemt reise forsinkes i forbindelse med lasting eller lossing. Hvilken kontraktspart - bortfrakteren/rederiet eller befrakteren/transportkunden - skal pålegges den vederlagsmessige risiko for forsinkelsen? Forfatteren foretar en analyse basert på både norsk og angloamerikansk materiale og med hovedvekt på norsk rettspraksis og engelsk retts- og voldgiftspraksis. Boka belyser også sjølovens regulering av rettsområdet. Har litteraturliste, domsregister og stikkordregister.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Innbundet
ISBN13 9788205392274
EAN 9788205392274
Språk Bokmål
Sider 862
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket