Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken handler om barnehagen som en forebyggende arena, og om barnets tilknytning til barnehageansatte. Den gir blant annet kunnskap om hvordan de ansatte best kan se og støtte barn som har det vanskelig, og viser gjennom eksempler hvordan kunnskap om tidlig tilknytning kan omsettes i praksis i barnehagen. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hva er tilknytning? Hvilken konsekvens kan kunnskap om tilknytning og tidlig samspill ha for barnehagens praksis? Hvordan formidler barnet at det har det vanskelig? Hva er omsorgssvikt? Barnehageansatte er de som først får en følelse av at barn har det vanskelig. Denne boken gir kunnskap til å sette ord på denne bekymringen. Kompetansen kan bidra til at de ansatte på best mulig måte kan se og støtte barna det gjelder, og dermed forebygge problemer eller vansker av mer alvorlig og varig karakter. Boken formidler et solid forståelsesgrunnlag om tilknytning og tidlig samspill og ulike tilnærminger til hvordan man kan støtte barna i deres utvikling. Forfatteren viser gjennom eksempler hvordan kunnskap om tidlig tilknytning kan omsettes i praksis i barnehagen.
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788244620666
EAN 9788244620666
Språk Bokmål
Sider 220
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket