Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er en revidert utgave, hvor første del er nyskrevet. Forfatteren prøver her å gi et bilde av hva forbrukerjournalistikk er og består av, samt mulighetene denne journalistikken har i en digital, flermedial tid. Den andre delen handler om fremveksten av forbrukerjournalistikken. Boken viser den historiske utviklingen fra den spede starten og fram til dagens utøving av faget. Den viser arbeidsmetoder, gir tips og råd og drøfter de etiske og juridiske utfordringer som sjangeren møter. Siden forrige utgave har begrepene flermedialitet, konvergens og innovasjon slått rot i mediehusene, og forfatteren ser på om de nye arbeidsoppgavene også betyr ny journalistikk, og om journalistikken er truet nå når monopolet på distribusjon og produksjonsutstyr er brutt. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag IJ-forlaget
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788271473136
EAN 9788271473136
Språk Nynorsk
Sider 174
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket