Omtale fra forlaget
Denne boken gir deg en bred samfunnsmessig innsikt i forbruk og livsstil. Du får innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning samt innblikk i den viktige, faglige debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklingen. Du vil lære hvordan kultur, livsstil, symboler, roller, lagdeling, makt og politikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Både klassikerne og de nye bidragene nasjonalt og internasjonalt er berørt, og det trekkes på filosofi, sosiologi, statsvitenskap og den alminnelige samfunnsdebatten.
I boken møter du fire aktuelle fagfolk, kjent fra akademia og bransjen og fra publikasjoner og medieutspill nettopp om forbruk og marked. De utfordrer hverandre, og deg, med sine svært ulike bilder av forbruk og forbrukeren. Forfatterne har spisset sine perspektiver for å understreke at det er en viktig debatt der ulike syn står mot hverandre, og der det ikke finnes en klassisk etablert fasit. Dermed kommer forskjellene fram, og boken blir engasjerende å lese. Bokens styrke er at den utvikler kunsten å lese og forstå forbruk og livsstil. Den utfordrer den etablerte forestillingen som sier at forbruk best kan forstås ut fra psykologiske betraktningsmåter. Med andre ord: Dette er en bok for markedsførere, lærere, reklamefolk, politikere, selgere, studenter, aktivister, prester og forbrukere.
Sosioraster:
Eksempler på sosiorastere her
Last ned:
Et case om klokker [pdf]
Et case om musikk [pdf]
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788202234188
EAN 9788202234188
Språk Bokmål
Sider 338
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket