Folket som ikke kan dø

av (redaktør).

Hermon 2008 Heftet

Boken er utgitt i anledning 60-årsjubileumet for den israelske stat. Innholdet fokuserer på historien til Israel og dens tilhengere. Bidragsytere er blant andre Jo Benkow, Ole Christian Kvarme, Emanuel Minos og Torkil Åmland.

Her møter vi ulike sider ved Israels historie, presentert av mennesker med spesiell kunnskap om landet. Vi blir med i prosessen rundt opprettelsen av staten Israel, ser på høydepunkter i landets historie, drøfter medias dekning av Midtøsten-konflikten og menighetens forhold til Israel. Boken inneholder dessuten mange personlige uttrykk og en begeistring for både landet Israel og det jødiske folket. Et mangfold av kompetente bidragsytere gir oss en rekke interessante innfallsvinkler. Blant annet: - Tidligere stortingspresident Jo Benkow - Bidskop Ole Christian Kvarme - Dr. Emanuel Minos - Forfatter Tarje Noraberg - Redaktør Odd Sverre Hove - Historiker Torkil Åmland - Pastor Ulf Ekman

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2008