Omtale fra forlaget
Med utgangspunkt i nyutdannede læreres opplevelser det første året gir forfatterne, gjennom en faglig analyse og bruk av eksisterende nasjonal og internasjonal forskning, oss her en omfattende og forskningsbasert innsikt i hvordan det oppleves å starte en yrkeskarriere. De nye lærerne har en god utdanning, men er uten erfaring i en av de mest krevende og utsatte profesjoner: lærerprofesjonen. Politikere på nasjonalt og lokalt nivå, skoleeiere og skoleledelse samt veiledere og veilederutdannere har bruk for denne kunnskapen i arbeidet med å skape gode overganger fra utdanning til yrke. Samfunnet har behov for en dyktig og engasjert lærerprofesjon, og vi må alle jobbe for å stoppe tendenser som viser økende frafall fra yrket. Nye lærere og studenter i lærerutdanningene vil kunne kjenne seg igjen i fortellingene, tilegne seg et faglig grunnlag for refleksjon over egne erfaringer og, ikke minst, bli motivert av de mange positive opplevelsene de tolv førstereislærerne tar med seg videre i arbeidslivet
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788205431140
EAN 9788205431140
Språk Bokmål
Sider 212
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket