Omtale fra forlaget
Gjennom boken ønsker forfatterne å styrke kunnskapen om matematikkundervisning på de to første trinnene i barneskolen. Matematikken i boka er sentrert rundt sentrale kompetansemål på første og andre trinn og inneholder en rekke eksempler på aktiviteter som kan gjennomføres i og utenfor klasserommet. Boka retter seg mot lærerstudenter på grunnskolelærerutdanning 1–7. trinn, matematikklærere på videreutdanningsprogrammer og lærere som underviser i matematikk på første og andre trinn. Boka er delt i to deler. Den første delen (kapittel 1–4) handler om kunnskap og læring i matematikk, styringsdokumenter i matematikk for barnehage, grunnskole og lærerutdanning, matematiske erfaringer barn har tilegnet seg før skolestart, modeller for planlegging av undervisning og ulike arbeidsformer i matematikk. I del 2 (kapittel 5–10) går forfatterne i dybden på matematiske tema som er sentrale på første og andre trinn, samt bruk av digitale verktøy og læringsressurser.
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2021
Format Heftet
ISBN13 9788205541603
EAN 9788205541603
Språk Bokmål
Sider 252
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket