Omtale fra forlaget
Leveringstid 2-3 uker (Print-on-Demand). God psykisk helse er elevers viktigste læreforutsetning. Svikter den, påvirker det både elevers evne til læring og hvordan de fungerer sosialt. De negative historiene begynner gjerne tidlig – i førskole- og skolealder. Nina B.J. Berg diskuterer derfor følgende spørsmål: Hvorfor har ikke disse barna blitt sett? Hvorfor ble det ikke satt inn nødvendig hjelp på et tidligere tidspunkt? Hvorfor nøyer man seg med “å vente og se”? Forfatteren er opptatt av å klargjøre hvilket ansvar skolen som system har for disse elevene. Nyhelselovgivning gir skolen et klart medansvar for det forebyggende psykiske helsearbeidet, noe som innebærer at skolen også må vurdere sin virksomhet i et helhetlig psykisk helseperspektiv. Bøker om forebyggende psykisk helsearbeid og om forebygging av psykiske lidelser er sjeldne. Bøker om forebyggende psykisk helsearbeid i skolen er enda sjeldnere. Når de ernorske, er det en ren sensasjon. Nina Berg viser oss hva som må gjøres for å få skolene våre til å bli helsefremmende organisasjoner. I tillegg har hun et blikk for den enkelte elev som sliter og er i ferd med å gå dukken og trenger – hjelp. Les henne! Lytt til henne! Fra forordet til Arne Holte,ass. direktør Nasjonalt Folkehelseinstitutt
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788205422766
EAN 9788205422766
Språk Bokmål
Sider 171
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket