Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om flerspråklighet fra barneskole til lærerutdanning og legger spesielt vekt på opplæringen av elever fra språklige minoriteter. Forfatteren tar for seg hva flerspråklighet er og hvilken plass elevens flerspråklighet har i skolen, hvilke ressurser som finnes for flerspråklig opplæring, og hvilken rolle tospråklige lærere har i skolen. Bokens første kapittel er oversatt til engelsk, polsk, tyrkisk, arabisk, persisk og urdu. Boken er rettet mot lærerstudenter og lærere i etter- og videreutdanning. Har litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788215011967
EAN 9788215011967
Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk Urdu Arabisk Polsk Persisk
Sider 307
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket