Fleksible språkrom

matematikklæring som tekstutvikling

av (forfatter).

Institutt for praktisk ped., Det psykologiske fakultet, Universitetet i Bergen 2002 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.

Omtale fra forlaget

Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.

Bokdetaljer

Forlag Institutt for praktisk ped., Det psykologiske fakultet, Universitetet i Bergen

Utgivelsesår 2002

Format Heftet

ISBN13 9788290898309

EAN 9788290898309

Språk Bokmål

Sider 239

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket