Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.
Omtale fra forlaget
Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og uformell matematikk, og viser hvordan læreren ved å bruke barnas egen måte å uttrykke seg på kan hjelpe til med å lage en oversettelse mellom hverdagsspråket og matematikkens formelle språk. Har litteraturliste, register og sammendrag på engelsk.
Forlag Institutt for praktisk ped., Det psykologiske fakultet, Universitetet i Bergen
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788290898309
EAN 9788290898309
Språk Bokmål
Sider 239
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket