Flat pedal til Flåklypa

av (forfatter) og Harald Mæle (oppleser).

Barneselskapet 2005 CD

Solan Gundersen sitter under en markise på Grünerløkka og skryter av sine bilrace-meritter da Petter Solberg kommer bort og ber ham om en tjeneste. Petter ber Solan kjøre Subaruen opp til Reodor Felgen, slik at han kan gjøre klar bilen til rallyet på nyttårsaften. Nå følger en ellevill biltur med to hevngjerrige svensker i hælene. I hovedrollene: Solan: Kari Simonsen, Ludvig: Anders Hatlo, Reodor Felgen: Frank Robert og Emanuel Desperados: Harald Heide-Steen Jr.

Enda en ny Flåklypa lydbok i Kjell Aukrusts ånd! Solan og Ludvig er nå i Oslo og møter selveste Petter Solberg som har overhørt Solan skryte av kjørekunnskapene sine. Og siden Reodor Felgen er verdenskjent oppfinner og sykkelreperatør, må jo dette bli en uforglemmelig kombinasjon! Bilen er Solbergs Subaru og året er 2005. Stemmene mange forbinder med Flåklypa er fortsatt med oss. Kari Simonsen (Solan Gundersen), Frank Robert (Reodor Felgen) og Harald Heide-Steen Jr. (Emanuel Desperados) har igjen bidratt til å lage liv i Kjell Aukrusts folkekjære univers. I tillegg møter vi Harald Mæle som forteller og Anders Hatlo som Ludvig. I en av de mange birollene møter vi en desperat Petter Solberg som trenger hjelp. Familielydboken varer i ca. to timer. Den er full av gode lydeffekter og lystbetonte kjenningsmelodier, pluss en ny Flåklypa-sang. Haakon Isachsens nyskrevne manus er inspirert av bl.a. Flåklypa Tidende og ivaretar Aukrusts folkekjære og muntre stil. Språket, dialekter og den særegne stilen er gjenskapt i en ny og moderne setting.

Forlag Barneselskapet

Utgivelsesår 2005