Flaks

av (forfatter), Mattias Hollen Aasen (forfatter) og Annlaug Auestad (illustratør).

Bokforl. 2010 Innbundet

I denne boka møter vi Mattias, snart ti år, som synes han har mye uflaks. Men en dag skjer det noe helt spesielt, og plutselig har han hellet med seg. Boka handler om Mattias' erfaringer med flaks og uflaks, og hvordan han etter hvert finner ut at det ikke er like morsomt med flaks hele tida.

Flaks John Hollen og Mattias Hollen Aasen Flaks er noe så godt som alle vil ha! Denne boken er et fellesprosjekt mellom far og sønn: en far John Hollen som er en erfaren forfatter, også av barnelitteratur, og sønn Mattias Hollen Aasen som har brukt sine egne erfaringer til å skape en spennende historie. Boken er illustrert av Annlaug Auestad. Kort fortalt handler det om Mattias, snart 10 år, og plaget av uflaks: helt til han har en helt spesiell opplevelse som snur opp ned på alt han tidligere har erfart. Det er strålende å ha flaks, men etter hvert oppdager han at det ikke er like morsomt hele tiden. Fortellingen om mattias sine erfaringer med flaks og uflaks er en varm, munter og underholdende fortelling: om venner, familie, naboer, skoleliv, og en gutt som erfarer hva som virkelig er viktig her i livet. Enten de har flaks, uflaks eller litt av begge deler..

Forlag Bokforl.

• "Bukkene Bruse på badeland" av Bjørn F. Rørvik