Fjord

av (forfatter) og Lasse Berntzen (illustratør).

Grieg bok 2005 Innbundet

Gjennom ord, bilder og fotografier formidler boka kjærlighet til norske fjorder.

Norske fjorder er verdens beste. National Geographic Magazine kåret i 2004 norske fjorder til verdens vakreste og beste reisemål.
Boken gir oss et innblikk i hvorfor de norske fjorder er verdens beste reisemål.

"Fjord" skildrer et vakkert og dramatisk landskap fullt av gode historier. Våre fjorder er tettpakket med kulturhistorie, det var malere, komponister og forfattere som
gjorde fjordene til det norskeste norske.

Fra karjolturer til isbreene og dampskipscruise i fjordene, til dagens opplevelses-
turisme med basehopping, breturer, rafting på ville elver og dykking i dype fjorder.
"Fjord" tar for seg mangfoldet, fra landets travleste fjord: Oslofjorden - til
Altafjorden i nord.

Fotograf og bokdesigner Lasse Berntzen fra Bergen og journalist Per Jon Odéen fra Sogn, kjenner fjordlandet. Gjennom et mangfold av bilder og illustrasjoner, historiske tilbakeblikk og mange fortellinger tar de oss med gjennom ulike epoker.

Boken er vakker, billig og lettlest, en bok som turister kan ha i vesken på turen.
Det er en bok som også vil egne seg for bedrifter å gi som gave til norske og
internasjonale forretningsforbindelser .

Forlag Grieg bok