Fillip Moberg

Cappelen Damm 2012 Heftet

De levende og de døde: Seksten år gamle Fillip Moberg lever på kanten av loven og må komme seg vekk fra Oslo på kortest mulig tid i en stjålet bil. Men veiene er fulle av politi på grunn av et bankran, og Fillip befinner seg plutselig i en farlig situasjon. Denne boka har tidligere bare vært publisert på nettet. Drapene i Barkvik: En mann er drept i Barkvik og politiet mener de allerede har morderen. Onkel Ernst og Fillip blir sendt av Nye kriminaljournalen for å dekke drapet, og Fillip blir nok en gang blandet inn i en kriminalsak.

Fillip Moberg lever litt på kanten av loven og har lett for å komme opp i brysomme situasjoner. I De levende og de døde er har han det travelt med å komme seg lengst bort fra Oslo på kortest mulig tid i en stjålen Toyota Corolla. Samtidig er veien fulle av politi fordi noen har ranet Steinsund Sparebank, og Fillip havner midt i en svært farlig situasjon.

I Drapene i Barkvik er en mann funnet brutalt myrdet, og politiet mener at de har arrestert morderen. Ikke lenge etter er Fillip og onkel Ernst på vei for å dekke drapet for Nye kriminaljournalen. Og nok en gang blir Fillip blandet inn i en kriminalsak.

To drivende spennede kriminalromaner i en bok!

De levende bok de døde har tidligere bare vært publisert på nettet.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202386931