Felix

blant verdens barn

spennende brev fra en reiselysten kosekanin

av (forfatter) og Constanza Droop (illustratør).

Fortellerforl. 2005 Innbundet

Sofies kosekanin, Felix, faller over bord fra seilbåten. Dette uhellet fører han ut på ei reise til barn verden rundt. Han skriver brev hjem til Sofie hvor han forteller om de forskjellige landene og innbyggerne han besøker, og om skikkene der. Han forteller bl.a. om reinsdyr og samer i nord, om tuareger i ørkenen Sahara og om maorier på New Zealand. Boka inneholder også et brettspill fra maoriene på New Zealand.

Hvis Sofies kosekanin Felix ikke hadde falt over bord fra seilbåten, ville ikke noe av dette ha hendt! Reisen førte ham til barn over hele verden. Fra sine besøk skriver han spennende brev hjem til Sofie. Brevene er både morsomme og lærerike og kommer i ordentlige konvolutter. Felix forteller om landene og innbyggerne han besøker, og om skikkene der. Han forteller om reinsdyr og samer i nord, og om tuareger i den brennhete ørkenen Sahara. Han besøker en strutsegård i Sør-Afrika og maoriene på New Zealand. Han utforsker San Francisco og deltar på den jødiske lysfesten i Israel. Den lille kosekaninen vender til slutt hjem til sin Sofie med en skikkelig overraskelse. Vi håper denne fortellingen kan bidra til økt forståelse mellom barn over landegrensene.

Forlag Fortellerforl.

Utgivelsesår 2005