Fasettmennesket

personlighet og rolle

et utviklingsperspektiv

Fagbokforlaget 2016 Heftet

Paul Moxnes, professor i psykologi, dukker i denne boken ned i de store spørsmål og konstaterer at personlighet og atferd kan endres og, hvis forholdene legges til rette, skape bedre liv, ledelse og samspill. «Hvem er jeg?» og «Hvem ønsker jeg å være?» er viktige spørsmål for voksne som ønsker å forstå seg selv og videreutvikle seg selv. Siden boken tar for seg store og viktige tema for hver enkelt av oss, blir den lærerik, treffende og utfordrende. Fordi Moxnes i tillegg skriver godt og våger å utlevere seg i så stor grad som han gjør, er boken lettlest. Boken henvender seg til alle som vil lære om ulike sider ved sin personlighet enten det er i privat eller profesjonell sammenheng. Boken vil være nyttig for medarbeidere, ledere, personalansvarlige, coacher og konsulenter som ønsker å forstå og forbedre seg selv og det mellommenneskelige samspillet, og for studenter i psykologi og pedagogikk, lederutdanninger og personaladministrative utdanninger. Paul Moxnes, dr.philos, er tidligere professor ved Universitetet i Oslo og Handelshøyskolen BI og spesialist i organisasjonspsykologi (NPF). Han har utgitt flere bøker, bl.a. Positiv angst, Læring og ressursutvikling i arbeidsmiljøet, Psykologi og økonomi, Hva er angst og Organisasjonsmytologi. Han er nå gjesteprofessor ved Psykologisk institutt, UiO og foreleser på AFF Samspill & Ledelse, Oslo.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2016

• "Personlighetstyper - C. G. Jungs typologi" av Daryl Sharp
  • "Ulikhetens pris - hvorfor likere fordeling er bedre for alle" av Richard Wilkinson
  • "Myten om Sisyfos - essay om det absurde" av Albert Camus
  • "Ona fyr - for deg som vil lykkes sammen med andre" av Ingebrigt Steen Jensen