Farlige menn i hvitt?

Jama A/S 1990 Heftet

Thorstein Jakobsens oppsiktsvekkende bok Farlige menn i hvitt? handler om tilltskløften mellom lege og pasient. Den skapte langvarig debatt, både i TV og andre massemedia da den utkom første gang (1975), og ble betegnet som årets debattbok. Den ble forlagets (Dreyer Forlag) bestselger. Også i Sverige og Danmark satte den debatten igang. Boken er ikke bare et oppgjør med mange sider av moderne legepraksis. Den handler også om evnen og viljen til å leve med en kronisk sykdom og aldri gi opp. Boken har forord av to norske overleger. En bok og en debatt som stadig er like aktuell.

Forlag Jama A/S

Utgivelsesår 1990