Farer og feller ved kjøp og salg av bolig

av (redaktør).

Hus & bolig og Huseiernes landsforbund 2007 Heftet

Heftet er laget for å hjelpe deg gjennom visning, budrunder, kontraktskriving og eventuelle klagerunder. Heftet er laget både for deg som skal selge bolig, og deg som skal kjøpe.

Svært få av oss har særlig erfaring i boligmarkedet. Å kjøpe eller selge bolig er noe vi gjør meget sjelden selv om vi flytter mer enn tidligere. Derfor er de fleste av oss amatører når vi lokkes på en visning eller kontakter eiendomsmegler for å få hjelp til å selge vårt eget krypinn. Enten vi er på jakt etter noe nytt, eller vil kvitte oss med det vi har, dreier det seg om voldsomt mange penger. Og det er dessverre lett å gjøre noe man angrer på, eller som kan få store økonomiske konsekvenser. Hus & Bolig / Huseiernes Landsforbund har derfor laget et nytt hefte i serien "Farer og feller" for å hjelpe deg gjennom visning, budrunder, kontraktskriving og eventuelle klagerunder. En rekke av de problemene du kan støte på som kjøper eller selger av bolig blir belyst, og du får gode råd både om hva du bør gjøre og hva du ikke bør gjøre. Heftet er laget både for deg som skal kjøpe bolig og deg som skal selge. Kanskje er det aktuelt å gjøre begge deler. Som kjøper og som selger står du overfor ulike problemstillinger, derfor er heftet delt i to hoveddeler. Helt bak finner du stoff som er aktuelt for begge parter. Farer og feller ved kjøp og salg av bolig er et gjennomillustrert hefte i fire farger. Redaktør er Nina Granlund Sæther.

Forlag Hus & bolig Huseiernes landsforbund

Utgivelsesår 2007