Fanget mellom to permer

mat fra fjell, skog og vidde - med vinanbefalinger

av (forfatter), Tommy Østhagen (medforfatter), Dan Lystad (medforfatter), Baard Næss (illustratør) og Mattis Bjørnsen (illustratør).

Pepper 2003 Innbundet

Boken inneholder oppskrifter på mat fra fjell, skog og vidde. Det blir benyttet svært lite ferdigvarer og halvfabrikata, og noen retter er tidkrevende og kompliserte, mens andre er enklere og raskere å lage. Har ordforklaringer.

#11;Fire entusiaster står bak samarbeidsprosjektet som handler om mat fra#11;fjell, skog og vidde. Boken er ikke bare en kokebok, men like mye en#11;naturfotografisk reise signert den anerkjente fotografen Baard Næss.#11;Boken er .langt fra en ren viltkokebok. På rundt 200 sider#11;presenteres oppskrifter over en lav sko. Rein, elg, rådyr og hare er#11;så absolutt med, men denne boken er mer på viddene enn som så. Både#11;storfugl, orrfugl, rype, due og and er representert med omtale og#11;oppskrifter. Det samme er abbor, laks, harr, gjørs, gjedde, røye,#11;ørret og kreps. Et eget kapittel tar dessuten for seg retter av molte,#11;bringebær, markjordbær og blåbær.#11;#11;Rettene i "Fanget mellom to permer" komponeres av NM-kokk Tommy#11;Østhagen. Vin- og andre drikketips leveres av Dan Lystad, dobbel#11;norgesmester og vinkelner på Le Canard i Oslo. Tekstforfatter Lasse#11;Andreassen fører det hele i pennen. .Pepper as står som#11;ansvarlig utgiver, og alle matrettene er fotografert av Baard Næss og#11;Mattis Bjørnsen, begge ansatt i Inkognito.

Forlag Pepper

Utgivelsesår 2003