Familiesirkus presenterer gateleker for hele gjengen

av (forfatter), Per Olav Sølvberg (forfatter) og Nina Ruud (illustratør).

Familiesirkus forl. 2013 Innbundet

Klar .ferdig . gå! Samle sammen vennene dine og gjør deg klar til å løpe, leke og le. Nå skal du nemlig få lære masse gøyale gateleker! Gateleker inneholder 33 kjente gateleker. En spennende bok som passer for alle barn i grunnskolen. Vil du leke gjemsel på helt ny måte eller lære deg .Kongens nøkler.? Visste du at du må spytte for å erobre land i .Jeg melder krig.? Eller at det går an å ta verdensrekord i paradishopping? Og at allerede i steinalderen likte barna å sitte i hulene sine og leke med klinkekuler? Gateleker er proppfull av tips og ideer til leker du kan leke sammen med vennene dine. Lekene kan gjøres i gaten der du bor, eller på nærmeste lekeplass, i parken eller i skolegården. Glemmer dere av og til reglene til en lek? Eller sliter dere med å komme på noe nytt å leke? Da kan dere bruke denne boken som en oppslagsbok eller en idébok. Ta den med i sekken og hent den frem når dere har lyst til å leke noe. Av og til gjør vi de samme tingene om og om igjen. Det er ikke noe dumt med det, men det kan være gøy å lære noe nytt i blant. I .Gateleker" har vi samlet 33 morsomme leker. Noen av lekene er gamle, noen er helt nye og noen er eldgamle. Leker går nemlig ikke ut på dato slik som melk gjør. Men leker forandrer seg fra år til år, og de lekes forskjellig fra sted til sted.

Forlag Familiesirkus forl.

Utgivelsesår 2013