Familien Rotle flytter

av (forfatter) og Lene Ask (illustratør).

Gyldendal 2008 Innbundet

Familien Rotle er på flyttefot. Alle må passe på at de ikke roter bort nøklene til den nye leiligheten. Men hvor har nøklene egentlig blitt av?

Stilig bildebok om det travle livet i en småbarnsfamilieMøt Roald og Rakel og mamma og pappa Rotle, den rotete familien som sjelden har orden på tingene sine. Nå skal de flytte til en ny og større leilighet. På flyttedagen gjelder det å ikke miste nøklene til den nye leiligheten. Pappa legger dem på kjøkkenbordet. Roald flytter dem til mammas veske. Mamma finner dem i veska og legger dem på pappas nattbord. Men hvor har de blitt av når de står utenfor den nye inngangsdøra?I Familien Rotle flytter har forfatter og illustratør Lene Ask kombinert et moderne og stilrent bildeuttrykk med humor og varme hverdagssituasjoner. Familien Rotles lett kaotiske liv kan både småbarn og foreldrene deres kjenne seg igjen i! Lene Ask vant Sproing-prisen for tegneserien Hitler, Jesus og farfar i 2007. Dette er den første boka hun både skriver og illusterer selv.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205385351