Familiemiddag

mat for småbarn og småbarnsfamilier

av (forfatter) og Sigurd Fandango (foto).

Press 2018 Innbundet

I Familiemiddag deler Ole Martin oppskrifter og tips for hvordan hele familien kan få en hyggelig og næringsrik middag. Den nybakte småbarnsfaren har hakket, putret og smakt på kjøkkenet, snakket med helsesøstre, barneleger og kostholdseksperter - samt tatt i bruk all sin kompetanse og erfaring som kokk. Alt for å finne fram til løsningene som gjør det lettere og morsommere å lage sunn og smaksrik mat til småbarna og resten av familien.

Ole Martin Alfsen er en av Norges mest kjente kokker - en stor publikumsfavoritt både som kokebokforfatter og TV-personlighet. Når Ole Martin for et drøyt år siden ble pappa til lille Levi, måtte mesterkokken lære seg å lage mat helt på nytt. Hvordan trene babyen opp til å spise fast føde? Hvordan tilberede de første grøtene, puréene eller grønnsaksmosene så de appellerer både til øyet og smakssansen? Hvordan lage sunn og variert mat tilpasset alle i familien? Og hvordan i all verden få til alt dette - samtidig som du skal sjonglere en ny og hektisk virkelighet som småbarnsforelder?

Forlag Press

Utgivelsesår 2018