Fakkelbæreren til de ukjente

pionermisjonæren George Hunter i Sentral-Asia

Lunde 2001 Heftet

Boka handler om misjonæren George W. Hunter. Han drog i 1902 som pionermisjonær til det ukjente området kinesisk Turkestan, blant folk med et språk som liknet tyrkisk og der størstedelen av befolkningen er muslimer.

Misjonær George W. Hunter drog som pionermisjonær til det ukjente området kinesisk Turkestan, i dag kjent som pro#31;vinsen Xinjiang. Blant folk med et språk som liknet tyrkisk, fikk han gjøre en ensom og banebrytende innsats.
B.V. Henrys bok er på samme tid informativ, inspirerende og til praktisk nytte. Hensikten er å utfordre og motivere kristne til aktivt å ta del i misjonsarbeidet, spesielt i muslimske land. At et slikt arbeid krever både iherdig innsats, utholden#31;het og tålmodighet, kommer klart fram gjennom denne biografien. Pioneren George W. Hunter har gått bort, men har lagt igjen de samme løftene fra Gud.
Dette er mer enn en biografisk og historisk framstilling av en mann og hans virksomhet. Den viser oss også tidløse bibelske sannheter. Mye verdifull lærdom kan hentes ut av George W. Hunters liv og arbeid.
Misjonssekretær Bjørn Brudeli skriver i forordet: "Sentral#31;Asia er et område i verden som ofte tas fram når misjonsstra#31;tegene vil nevne folkegrupper som ikke har fått evangeliet ... Fakkelbæreren til de ukjente inspirerer oss til å gå inn i rekken av kjempende Guds menn og kvinner som Herren bruker for å vinne områdene i øst for Kristus."

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2001