Omtale fra forlaget
Det legges stadig mer vekt på brukermedvirkning og brukeres rettigheter. Et mer mangfoldig samfunn og omfattende reformer knyttet til velferdstjenestene krever at profesjonene må drive med fagutvikling for å utvikle og bedre tjenestilbudene. Men hvordan? I denne boken rettes oppmerksomheten mot utfordringer, muligheter og begrensninger for å realisere idealene om mer kunnskapsbaserte velferdstjenester. Her presenteres forskning på feltet, og forfatterne belyser hvordan fagutvikling kan eller bør skje for å fungere. Forfatterne har tatt utgangspunkt i egne erfaringer og presenterer tiltak og analyser av andres fagutviklingsarbeid og konteksten det skjer i. Dette inkluderer blant annet lederes ansvar for å legge til rette for fagutvikling og eksempler på fagutvikling, som kollegaveiledning, forskningssirkler og evaluering med brukere. Erfaringene er primært hentet fra sosialtjenesten/ NAV, men også fra andre velferdstjenester. Bidragsyterne i boken er fra praksisfeltet, fra utdanningsinstitusjoner og fra forskningsfeltet. På denne måten gir bidragene et variert bilde av muligheter og metoder for fagutvikling. Boken er skrevet for ansatte i velferdstjenester som er engasjert i fagutvikling og prosjektarbeid, samt deres ledere, og masterstudenter og ansatte i akademia som samarbeider med praksisfeltet om forskning og utviklingsarbeid.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788215021522
EAN 9788215021522
Språk Bokmål
Sider 246
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket