Ex. phil.

repetisjon til begge delene

Gyldendal akademisk 2005 Heftet

Boka gir ei kortfatta framstilling av både filiosofi- og vitenskapshistorie og etikk til examen philosophicum ved Universitetet i Oslo. Den består av sammendrag av samtlige av originaltekstene på pensum, og gir tolkninger av de samme tekstene. Boka er først og fremst skrevet for førstesemesterstudenter. Har stikkordregister.

Sliter du med ex.phil.-pensum eller trenger hjelp til å repetere stoffet før eksamen? Da er dette boka for deg. Ex.phil. . repetisjon til begge delene gir en kortfattet framstilling av både filosofi- og vitenskapshistorie samt etikk til examen philosophicum ved Universitetet i Oslo. Den består av sammendrag av samtlige originaltekstene på pensum, og gir i tillegg lettfattelige tolkninger av de samme tekstene.Bokas forfatter har lagt vekt på å framstille stoffet på en måte som er forståelig for lesere som ikke har kjennskap til filosofi og etikk fra tidligere. I tillegg til å presentere de filosofene og teoriene du må ha kjennskap til, avsluttes hvert kapittel med et representativt utvalg av eksamensoppgaver og et sammendrag av de enkelte kapitlenes hovedpunkter.Boka er først og fremst skrevet for førstesemesterstudenter til støtte for lesing, i kollokviegrupper, essayskriving og forelesninger. Den kan også tjene som en enkel introduksjonsbok til en rekke av filosofihistoriens viktigste tekster for en alminnelig interessert leser.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2005