Ett sekund for sent

av (forfatter) og Carl-Bernhard Kjelstrup (oversetter).

Egmont 2000 Heftet

Kate Denby er forsker og alene med sønnen Josh. Hun prøver å utvikle en metode for å styrke immunforsvaret. Hennes argeste konkurrent er Noah Smith. En dag blir fabrikken hans sprengt i luften, og like etter blir Josh utsatt for et attentat, samtidig som en morder kretser rundt huset til Kate. Hun forstår at noen vil stanse forskningen hennes, og går med på å samarbeide med Noah. Han ansetter en mann til å beskytte dem, og Kate blir tiltrukket av denne mannen, Seth Drakin. Hun er nødt til å stole på ham, selv om hun ikke helt vet hvor hun har ham. Morderen kommer stadig nærmere, og metodene blir stadig mer utspekulerte.

Kate Denby er forsker og alene med sønnen Josh. Hun prøver å utvikle en metode for å styrke immunforsvaret. Hennes argeste konkurrent er Noah Smith. En dag blir fabrikken hans sprengt i luften og mange omkommer. Like etter blir Josh utsatt for er attentat, samtidig som en vanvittig morder kretser rundt huset til Kate. Hun forstår at noen vil stanse forskningen og går med på å samarbeide med Noah. Han ansetter en mann for å beskytte dem - tause, gåtefulle Seth Drakin. Kate blir tiltrukket av Seth, men hun vet ikke helt hvor hun har ham. Allikevel er hun nødt til å stole på ham. For morderen kommer stadig nærmere, og metodene hans blir stadig mer utspekulerte.
Han sto rett utenfor vinduet. Bare seks millimeter glass skilte dem. Og han smilte til henne. Han viste henne glasskutteren han holdt i hånden. Kate rev gardinene for og stengte ham ute. Hun hørte lyden av glasskutteren mot vinduet. Hun rygget bakover, snublet og holdt nesten på å falle før hun gjenvant balansen. Kjære Gud. Hvor var politimannen som skulle passe på dem?

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2000