Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir medarbeidere og ledere i helse- og omsorgssektoren verktøy og metoder til å utvikle den etiske kvaliteten i tjenestene. Den ser bl.a. på hvordan man kan ivareta brukernes integritet, verdighet og behov for trygghet, hvordan man kan utvikle en god organisasjonskultur og hvordan man kan skape dialog på tvers av fag.
Omtale fra forlaget
Etikk i helse- og omsorgssektoren handler om service og kvalitet - om hvordan tjenestene bør være. Det dreier seg om ledelse, holdninger, verdier og ferdigheter. Etikkhåndboka gir medarbeidere og ledere konkrete verktøy og metoder til å utvikle den etiske kvaliteten i tjenestene. Den er en håndbok i hvordan man kan arbeide praktisk med å bygge opp etisk kompetanse, øke etisk sensitivitet og heve den etiske kvaliteten i kommunenes helse- og omsorgetjenester. Denne reviderte utgaven er utvidet med kapitler om etisk lederskap, organisasjonsetikk og hvordan man møter utfordringer i flerkulturelle organisasjoner med stor variasjon i verdier, vaner, tro og livsstil. Boka er illustrert med praktiske eksempler på etiske problemstillinger.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Spiral
ISBN13 9788244621106
EAN 9788244621106
Språk Bokmål
Sider 148
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket