Omtale fra forlaget
I Etikk og filosofi i skolen drøfter forfatteren ulike fagdidaktiske grep som kan hjelpe lærere til å forene de mange hensyn som må tas i arbeid med emnene etikk og filosofi i grunnskolen.
Fagstoffet i skolen må formidles slik at det engasjerer og vekker interesse. Dette er krevende nok, men lærerne må samtidig som de aktualiserer lærestoffet, forholde seg til de retningslinjer og faglige krav som er satt opp i læreplanene. Elevene skal sitte igjen med kunnskaper, og de skal lære å bruke dem i møte med hverdagen. Dette heftet er en god hjelper i så måte, ikke minst fordi det gir mange nyttige tips og råd og kommenterer konkrete punkt i målområdet etikk og filosofi i læreplanen for KRL-faget. Heftet er primært skrevet for lærere og lærerstudenter, men er aktuelt for alle som ønsker å lære noe om å formidle etikk- og filosofistoff til barn og unge.
Knut Duesund er høgskolelektor og prorektor ved Høgskolen i Telemark og har undervisningserfaring fra høgskole, grunnskole, videregående skole og folkehøgskole.
KRL-biblioteket: Dette heftet er en del av KRL-biblioteket, som er et nytt pensumalternativ innenfor KRL-faget. Fagbokforlaget har invitert en rekke ledende fagfolk til å skrive om det fagområdet de har arbeidet mye med. På denne måten formidles de ulike KRL-temaene av personer som kjenner faget og målgruppen godt. KRL-biblioteket er også til stor nytte for både lærere i grunnskolen og andre som interesserer seg for emner innenfor religion, livssyn og filosofi. Fagredaktør for serien er Olav-Kansgar Straum.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788245001600
EAN 9788245001600
Serie KRL-biblioteket
Språk Bokmål
Sider 77
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket