Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en innføring i grunnleggende moralfilosofiske emner som pedagoger trenger for å handle etisk i barnehage og skole. Boka henvender seg til studenter i alle lærerutdanningene, men kan også brukes som fagbok for yrkesutøvere som vil forbedre og fornye sitt daglige virke. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boka gir en innføring i grunnleggende moralfilosofiske emner som pedagoger trenger for å handle etisk i sin hverdag i barnehage og skole.
Forfatteren legger spesielt vekt på den diskursetiske tilnærmingen som samsvarer med yrkesgruppas tradisjon for å utvikle fagets verdigrunnlag og for å møte yrkesetiske utfordringer gjennom refleksjon. Forfatteren tar også opp forholdet mellom livssyn og etikk, og forholdet mellom menneskesyn, barnesyn og etikk. Verdigrunnlaget i pedagogikken vies stor plass med mange eksempler på etiske utfordringer og dilemmaer i pedagogers arbeid, og med en refleksjonsmodell som kan styrke pedagogenes evne til å utøve sitt yrke på en etisk forsvarlig måte.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788205400498
EAN 9788205400498
Språk Bokmål
Sider 192
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket