Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Grunnleggende spørsmål om læring, undervisning og utdanning er de senere årene blitt aktualisert, særlig gjennom utviklingen av informasjons- og kommunikasjonsteknologien IKT. Ved å knytte IKT til teorier og tenkning om læring, undervisning og utdanning, gir bidragsyterne et tidsaktuelt bidrag til den kontinuerlige dialogen om reformer. Hva er læring i vår tid? Hvordan foregår læring? Hvordan kan utdanning organiseres? Hvordan kan vi forstå aktivitetene som utdanningsinstitusjonene er involvert i? Hvilke endringer fører nye former for teknologi til når det gjelder læringsmiljø, undervisning og utdanning? Dette er noen av de spørsmålene som søkes besvart i denne boken. Har litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Hva er læring i vår tid? Hvordan foregår læring? Hvordan kan utdanning organiseres? Hvordan kan vi forstå aktivitetene som utdanningsinstitusjonene er involvert i? Hvilke endringer fører nye former for teknologi til når det gjelder læringsmiljø, undervisning og utdanning? Dette er noen av de spørsmålene som søkes besvart i denne boken. Grunnleggende spørsmål om læring, undervisning og utdanning er de senere årene blitt aktualisert, særlig gjennom utviklingen av informasjons- og kommunikasjonsteknologien . IKT. Ved å knytte IKT til teorier og tenkning om læring, undervisning og utdanning, gir bidragsyterne et tidsaktuelt bidrag til den kontinuerlige dialogen om reformer. Forfatterne har mange års erfaring fra lærerutdanning ved høgskoler og universitet, fra annen pedagogisk virksomhet og fra forskning. De representerer ulike ståsteder, noe som fører til at hovedtemaene i boken blir belyst fra forskjellige perspektiv.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788205304093
EAN 9788205304093
Språk Bokmål
Sider 278
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket